SIAM
Service Integration
and
Management

Service Integration and Management

Mange virksomheder har udfordringer med at skabe overblik over de centrale IT-ydelser, der bliver
leveret fra mange forskellige IT-leverandører. Service Integration and Management – SIAM® – er
en IT-management ramme, skabt med det formål at opnå integration mellem mange
serviceleverandører og virksomhedens behov for en samlet, overskuelig serviceleverance.
SIAM arbejder med at etablere et Service integrationslag mellem kundevirksomheden og
serviceleverandørerne, så der bliver en klar multi-sourcing strategi og praksis for IT-service
leverancerne.

Det indeholder SIAM kurset

1. SIAM overblik og terminologi
2. Roadmap for implementering
3. Roller og ansvarsområder
4. SIAM i praksis – om governance, værktøj og data
5. Understøttende processer
6. Udfordringer og risici
7. SIAM sammenhæng med andre ITSM praksis-områder
8. SIAM Online certificering

Der vil løbende over de 3 kursusdage være certificering, forberedelses-test og gruppearbejde, hvor deltagerne skal arbejde med en case om at skabe integration i et multisource IT-landskab, både med hensyn til implementeringsplan, ServiceNow-værktøjer og organisatoriske udfordringer. En uge inden kursusstart inviteres til et SIAM Introduktions Webinar, hvor kursisterne også får kursusmateriale, så man har mulighed for individuel forberedelse.

Forudsætninger for deltagelse på SIAM kurset

Det er en fordel, at have kendskab til ITIL®, men det er ingen forudsætning for gennemførelse af
kurset, fordi vi også gennemgår de processer, der understøtter SIAM og som indgår i SIAM
Foundation certificeringen.
SIAM-kurset er lige så relevant for alle ledere og IT-afdelinger i kundevirksomheder, som det er for
IT serviceleverandører, der skal implementere og anvende SIAM rammeværket, fordi det netop
handler om Service Integration.

  • Kurset kan også gennemføres som internt virksomhedskursus på dansk eller engelsk.

Undervisningen i SIAM

Kurset gennemføres på 3 dage fra klokken 9 til 17 og afsluttes med en certificeringseksamen.
Undervisningen foregår på dansk og kursusmaterialet er på engelsk. Certificeringseksamen
foregår på engelsk.
På kurset underviser ITSM Konsulent, Lars Kristian Larsen, der er én af de første akkrediterede
SIAM undervisere. Lars Kristian har over 20 års erfaring fra stillinger som Projektleder, IT-Chef og
konsulent. Han er certificeret ITIL Expert og
ledende TIPA proces assessor, og har speciale i SIAM og IT4IT rammeværk.

Lars Kristian Larsen

Lars Kristian Larsen

Service Management konsulent

Prisen på SIAM kursus

Prisen er 11.990,- kr. ekskl. moms for 3 dages undervisning med forplejning, undervisningsmateriale
samt EXIN eksamensgebyr.

  • Kursus
  • SIAM Intro Webinar
  • SIAM Åbent kursus
  • SIAM Intro Webinar
  • Sted
  • Søborg
  • Søborg
  • Søborg
  • Dato
  • 26/2 kl. 15-16:30
  • 18/9-20/9
  • 10/9 kl. 15-16:30

Tilmeld dig SIAM kursus

Send en mail til info@businessnow.dk for tilmelding til SIAM kurset. Også hvis du er virksomhed, og ønsker et tilbud på et virksomhedskursus