ITIL4 Managing Professional Transition kursus

Om ITIL 4 Managing Professional Transition

Fremtiden bygger på ITIL® – og det har denne ultimative IT Service Management best practice gjort siden 1989 og vundet global anvendelse af IT-fagfolk.

I marts 2019 blev den nyeste ITIL 4 opdatering gennemført og nu har IT-fagfolk, der har uddannet sig i ITIL v3, mulighed for at gennemføre et 5 dages ITIL 4 Managing Professional Transition (ITIL 4 MPT) kursus. Kurset er for dig, der ønsker at opdatere og bevare din ekspertviden.

Overblik over ITIL 4 MPT

  • Varighed: 5 dage
  • Den 18. til 22 November hver dag fra klokken 9.00 – 17.00 med eksamen den sidste dag.
  • Eksamen: 40 spørgsmål, 90 minutter eller 112 minutter hvis engelsk ikke er modersmål
  • Kursuspris: 14.500,-kr ekskl. moms. Alt inklusiv, undervisning, undervisningsmateriale, morgenmad og frokost
  • Eksamenspris: 2.450,- ekskl. moms
  • Underviser er Service Management konsulent Lars Kristian Larsen
  • kursusmateriale: e-bog

Hvorfor vælge BusinessNow

BusinessNow er et at de konsulenthuse der har flest certificerede på ITIL Expert niveau. Vi gennemfører vores første ITIL 4 Managing Professional Transition kursus den 18. til 22 November 2019 med garanteret afholdelse, da en række egne konsulenter også deltager.

På dette ITIL 4 MPT kursus bliver du undervist af vores certificerede ITIl 4 MPT træner med autoriseret  materiale. Sammen med vores egne ITIL-eksperter, der selv skal gennemføre ITIL 4 MPT kurset, vil du være sammen med et inspirerende hold, hvor du kan nørde med de bedste og booste dit netværk. Materialet og eksamen er på engelsk. Instruktør er dansktalende.

Forudsætninger for deltagelse på ITIL 4 MPT

Et ITIL 4 Managing Professional kursus er kun interessant for IT-faglige, der allerede har opnået ITIL v3 Expert certificering, enten fra gennemførte ITIL 3 kurser eller fra et ITIL v2 Manager bridge. Eller som allerede nu har mindst 17 point fra gennemførte ITIL v3 kursuscertificeringer.

Kursister der er berettiget til at gennemføre ITIL 4 MPT behøver ikke gennemføre ITIL 4 Foundation først, da der bliver undervist i de basale dele af ITIL 4 Foundation.

Kursusinformation

Kurset afholdes på dansk med én af Danmarks første certificerede ITIL4 undervisere.

Kursusmateriale er på engelsk og du får adgang til materialet i en e-bog i inden kursusstarten, så du kan forberede dig. Eksamen er også på engelsk og der er ingen andre sprogalternativer.

Kurset er i sagens natur meget omfattende og kursisterne skal afsætte tid til forberedelse i det udsendte undervisningsmateriale før kurset. Derudover skal kursisterne forvente at der er behov for tid hver dag til personlig repetition og forberedelse.

På ITIL 4 MPT kursus er der undervisning i de grundlæggende ITIL 4 Foundation og de fire nye ITIL 4 Managing Professional level-kurser, der enkeltvis bliver frigivet af Axelos og udbudt i Q4 2019 og Q2 2010.

Med et ITIL 4 MPT kursus og bestået eksamen opnår man titlen “ITIL 4® Managing Professional” der samler de fire Managing Professional certifikater for ’Create, Deliver & Support’, ’High Velocity IT’, ’Drive Stakeholder Value’ og ’Direct, Plan & Improve’.

På kurset får man  undervisning i de grundlæggende dele af alle Managing Professional kurserne.

Fra Foundation delen er det blandt andet emnerne:

  • basis begreber, ITIL Guiding Principles og de fire dimensioner af service management
  • komponenterne i ITIL-serviceværdisystemet, ITIL service value system (SVS)
  • aktiviteterne i serviceværdikæden, service value chain (SVC)

Fra Create, Deliver & Support lærer man om:

  • hvordan man planlægger og opbygger en serviceværdistrøm (SVC) til at danne, levere og supportere service.
  • hvordan relevant ITIL-praksis bidrager til levering og support på tværs af SVS og SVC

Fra High Velocity IT lærer man om:

  • koncepter vedrørende den digitale virksomhedsudvikling og digitale produktlivscyklus ift. ITIL ‘driftsmodellen’.
  • vigtigheden af ​​ITILs vejledende principper og koncepter til at levere IT i hastig udvikling

Fra ’Drive Stakeholder Value’ lærer man om:

  • Design af kunde udvikling og hvordan man fremmer interessentforhold
  • hvordan man kan forme efterspørgsel og definere servicetilbud og realiserer serviceværdien

Fra ’Direct, Plan & Improve’ lærer man om at forstå:

  • omfanget af planlægningsaktiviteterne og Governance, Risk & Compliance principper og metoder i SVS. Hvordan man bruger organisationsændringsledelse, principper og metoder.
  • Kursus
  • ITIL 4 Managing Professional Transition kursus
  • Sted
  • København
  • Dato
  • TBA

Tilmeld dig

ITIL4 Managing Professional Transition kursus

Send en mail til info@businessnow.dk for tilmelding til

ITIL 4 Managing Professional Transition kursus – også hvis du er virksomhed, og ønsker et tilbud på et virksomhedskursus

ITIL® er et registreret varemærke tilhørende AXELOS Limited, som anvendes med tilladelse fra AXELOS Limited. Alle Rettigheder forbeholdes.